Regulamin Świadczenia Usług Kurierskich  

Użyte w Regulaminie skróty i określenia pisane wielką literą oznaczają:   

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin Świadczenia Usług Kurierskich 
  2. Operator – Vetlab Logistyka sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (52-017), przy ul. Wodzisławskiej 6, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oprowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej Wydział VI Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000538461, NIP 898-22–09-934, REGON 360572766, świadcząca usługi przewozu Przesyłek zgodnie z Regulaminem. 
  3. Kurier – kierowca Operatora odbierający Przesyłkę 
  4. Nadawca – podmiot, będąca klientem Vetlab sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy7 ul. Wodzisławska 6, 52-017 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000912082, posiadającej numer NIP: 898-21-20-111 i REGON: 020585982  
  5. Odbiorca – niezależna od Operatora i Nadawcy jednostka wykonująca analizę Próbki. 
  6. Pojemnik– Pojemnik używany do przechowywania i transportu próbek biologicznych. Pojemniki muszą być odpowiednio zabezpieczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi transportu substancji biologicznych określonymi w paragrafie 5 Regulaminu oraz instrukcji pakowania P650 zawartej w Umowie dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie 30 września 1957 r. 
  7. Próbka – Materiał biologiczny umieszczony w Pojemnikach, przeznaczony do diagnostyki lub badań realizowanych przez Odbiorcę. 
  8. Paczka – Opakowanie zawierające jeden lub więcej Pojemników. Wymiary Paczki nie mogą przekraczać maksymalnie dopuszczonych w Cenniku wymiarów. Każda Paczka musi być odpowiednio zabezpieczona i oznakowana. 
  9. Przesyłka – Zestaw jednej lub więcej Paczek wysyłanych jednocześnie do tego samego Odbiorcy. Przesyłka może zawierać dowolną liczbę Paczek, jednak każda Paczka jest rozliczana indywidualnie. 
  10. Cennik – dokument, który określa maksymalną wagę i gabaryty Paczek, ceny za Usługi oraz terminy w jakich mogą one zostać zrealizowane, dostępny w Portalu klienta Vetlab pod adresem https://portal.vetlab.pl. Cennik określa ceny za Usługi oferowane Nadawcom. 
  11. Usługa (Usługi) – Usługi przewozowe wykonywane przez Operatora na zlecenie Nadawcy.  

 

1. Świadczone Usługi 

 Świadczona usługa polega na odbieraniu od Nadawcy przez Kuriera Przesyłki, zawierającej materiały biologiczne i dostarczaniu jej do Odbiorcy. Jedna Paczka może zawierać jeden lub więcej Pojemników, pod warunkiem, że wymiary Paczki nie przekraczają maksymalnych wymiarów określonych w Cenniku.  

Usługi świadczone są wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 

2. Czas Doręczenia 

Operator odbiera Przesyłkę najpóźniej w następnym dniu roboczym, a maksymalny czas jej doręczenia wynosi do 4 dni robocze, z wyłączeniem sobót oraz dni, w których Odbiorca nie świadczy usług (np. z powodu długich weekendów) i w związku z tym doręczenie mu paczki jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od Operatora. 

3. Cennik Usług 

Ceny za świadczone przez Operatora Usługi określa Cennik aktualny na dzień nadania Przesyłki. 

Aktualny Cennik jest dostępny w Panelu Klienta Vetlab. 

Operator poinformuje Nadawcę o zmianie Cennika poprzez publikację w Portalu Klienta Vetlab, na co Nadawca niniejszym wyraża zgodę. Nowy Cennik obowiązuje dla Usług zleconych po dacie wejścia w życie nowego Cennika. 

4. Dopuszczalna zawartość Paczki 

Paczka może zawierać: 

  • Próbki tkanek i organów – nie zawierające materiału zakaźnego, utrwalone w formalinie np. próbki biopsji. 
  • Preparaty szpiku kostnego. 
  • Niedopuszczalne są zwłoki zwierzęce. 

 

5. Opakowanie i gabaryty Przesyłki 

Instrukcja przygotowania Próbek do transportu w 5 krokach: 

KROK 1 

Włóż próbki do szczelnych, nieszklanych Pojemników, które są w stanie wytrzymać nacisk i uderzenia. Każdą próbkę owiń w materiał chłonny. 

KROK 2 

Owiniętą Próbkę umieść w pośrednim opakowaniu (np. opakowanie foliowe). 

KROK 3 

Próbkę umieść w solidnym pudełku transportowym z odpowiednim wypełniaczem, aby uniknąć ruchów wewnątrz paczki (np. w postaci folii bąbelkowej). 

KROK 4 

Pudełko kartonowe dokładnie zamknij, wydrukuj list przewozowy (z oznaczeniem UN3373) i naklej go na opakowanie. Paczka powinna być odpowiednio oznakowana jako materiał biologiczny kategorii B (UN3373). 

KROK 5 

Upewnij się, że Próbki są zapakowane w Paczkę o maksymalnych wymiarach 25x15x10 cm i łączna waga Paczki nie przekracza 2 kg. Kurier ma prawo odmówić odbioru Paczki przekraczającej maksymalne dopuszczalne wymiary, wagę, bez listu przewozowego lub nienależycie przygotowaną do transportu. 

6. Akceptacja Regulaminu 

Akceptacja Regulaminu następuje w momencie pierwszego skorzystania z usług Operatora, poprzez kliknięcie przez Nadawcę w przycisk „Zamów kuriera” podczas składania zlecenia w Portalu Klienta Vetlab. Akceptacja Regulaminu pozostaje w mocy dla wszystkich kolejnych zleceń składanych przez Nadawcę. 

W przypadku zleceń składanych mailowo lub telefonicznie, po otrzymaniu zlecenia Operator prześle Nadawcy treść Regulaminu na kontaktowy adres e-mail wskazany w Portalu Klienta Vetlab. Brak sprzeciwu wobec treści Regulaminu w terminie 1 dnia roboczego jest równoznaczny z akceptacją Regulaminu. 

Kolejne zlecenia odbioru Przesyłki mogą być składane w Portalu Klienta Vetlab, drogą telefoniczną lub mailową. 

7. Warunek Odebrania Paczki od Nadawcy 

Operator nie ponosi odpowiedzialności za jakość Próbki, przygotowanej przez Nadawcę. 

Zawartość każdej Paczki powinna zostać zapakowana i zabezpieczona zgodnie z wymaganiami określonymi w §5 Regulaminu. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte przygotowanie Paczki do transportu, w tym za brak niezbędnego jej zabezpieczenia na czas transportu 

Przesyłka/i jest przygotowana do odbioru bezpośrednio w lecznicy lub dedykowanej skrzynce nadawczej. 

Nadawca wraz z Przesyłką przekazuje Kurierowi list przewozowy zawierający: 

  1. Nazwa firmy lub imię i nazwisko Nadawcy i Odbiorcy;  
  2. Czytelny i kompletny adres Nadawcy i Odbiorcy, bez śladów wycierania lub skreśleń, a w szczególności ze wskazaniem kodu pocztowego (warunek konieczny dla prawidłowego wykonania Usługi). W przypadku przyjęcia Przesyłki przez Kuriera, pomimo niewykonania ww obowiązku, Operator jest zwolniony z odpowiedzialności za ewentualne niedoręczenie lub opóźnienie w doręczeniu Przesyłki, a także za ewentualną szkodę wynikłą z opóźnienia w jej doręczeniu; 
  3. Waga przesyłki, data i godzina  nadania. Kopię listu przewozowego zatrzymuje Nadawca. 

8. Prawo do Odmowy Wykonania Usługi 

Operator ma prawo odmówić wykonania Usługi, jeżeli: 

  • Przesyłka nie spełnia wymogów, zawartych w §5 Regulaminu (widoczne nienależyte zabezpieczenie Paczki, brak prawidłowo wypełnionego listu przewozowego). 
  • Materiały zawarte w Paczce niszczą opakowanie transportowe. 
  • W razie zaistnienia zdarzenia siły wyższej, w tym klęsk żywiołowych, strajków, awarii systemów transportowych, wojny, zamieszek, blokad dróg, warunków pogodowych uniemożliwiających normalne poruszanie się po drogach lub innych okoliczności niezależnych od Operatora, którym Operator nie może zapobiec, ani się im przeciwstawić w normalnym toku czynności. 

9. Płatność za Usługi 

Opłata za Usługi jest naliczana na podstawie faktury zbiorczej wystawianej w okresach miesięcznych, obejmującej wszystkie Paczki doręczone Odbiorcy w poprzednim miesiącu, z terminem płatności nie krótszymi niż 7 dni.  

10. Odpowiedzialność Operatora 

Operator ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi, w stosunku do której zastosowanie mają przepisy  Prawa przewozowego, przy czym odpowiedzialność ta ograniczona jest do wartości  deklarowanej, nie większej niż wartości rzeczywista Paczki. 

W pozostałym zakresie, w szczególności za opóźnienie lub zwłokę w doręczeniu Paczki, odpowiedzialność Operatora ograniczona jest do wysokości podwójnej kwoty przewoźnego za  niewykonaną lub nienależycie wykonaną Usługę, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło: 

  • wskutek siły wyższej;  
  • z przyczyn występujących po stronie Nadawcy lub Odbiorcy, niewywołanych winą Operatora; 
  • z powodu naruszenia przez Nadawcę lub Odbiorcę przepisów prawa lub postanowień  Regulaminu;  
  • z powodu niewłaściwej zawartości Przesyłki lub jej nienależytego opakowania. 

Usługę uważa się za niewykonaną w szczególności w przypadku utraty, uszkodzenia lub całkowitego zniszczenia) Przesyłki przez Operatora. 

Odpowiedzialność za szkody polegające na utracie korzyści, zysków lub dochodów, szkody pośrednie oraz szkody związane  z niepodjęciem Przesyłki do przewozu – jest wyłączona,  a odpowiedzialność z innych tytułów niż wymienione,  ograniczona jest do podwójnej kwoty przewoźnego,  chyba że niewykonanie  lub nienależyte wykonanie Usługi jest następstwem czynu niedozwolonego albo nastąpiło z winy umyślnej lub rażącego  niedbalstwa Kuriera lub Operatora. W takich przypadkach Operator odpowiada zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 

11. Reklamacje 

Operator przyjmuje reklamacje dotyczące Usługi transportu Przesyłki od Nadawcy do Odbiorcy. Wszystkie reklamacje muszą być zgłoszone telefonicznie lub mailowo do Biura Obsługi Klienta Vetlab przypisanego do danego oddziału Nadawcy w terminie nieprzekraczającym 7 dni roboczych od daty doręczenia Przesyłki lub daty, w której przesyłka powinna była zostać doręczona. Reklamacje będą rozpatrywane w trybie indywidualnym, w terminie nieprzekraczającym 5 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji. Reklamacje dotyczące wykonania usługi badania Próbek (np. opóźnienia w wykonaniu badania, błędnego wykonania usługi) należy składać bezpośrednio do Odbiorcy. 

Podmiotem uprawnionym do złożenia reklamacji jest Nadawca  

Warunkiem złożenia reklamacji obejmującej widoczne braki lub uszkodzenia Przesyłki jest odpowiedni wpis Odbiorcy w liście przewozowym oraz przesłanie Operatorowi dokumentacji fotograficznej potwierdzającej braki/uszkodzenia Przesyłki. 

12. Postanowienia końcowe 

W razie, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy. 

Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu będą publikowane w Portalu Klienta Vetlab, a informacja o zmianie Regulaminu zostanie wysłana Nadawcom na wskazany przez nich kontaktowy adres e-mail, na co Nadawca niniejszym wyraża zgodę. Nowy lub zmieniony Regulamin obowiązuje dla Usług zleconych po dacie wejścia w życie nowego lub zmienionego Regulaminu. 

Wszelkie spory dotyczące świadczenia Usług rozpoznaje sąd powszechny właściwy dla siedziby Operatora. 

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.